Most Rev. Shane Mackinlay, Bishop of Sandhurst, officially installed Fr. Rene Ramirez as Pastor of St. Mel's Parish in Shepparton South, State of Victoria, Australia on November 26, 2023, Solemnity of Christ the King of the Universe. Father Ruel Desamperado is the Assistant Pastor.
Fr. Ramirez was the pioneer Rogationist in Australia and prior to his new assignment was pastor of Holy Family Parish in Maidstone, in the Archdiocese of Melbourne, while Fr. Desamparado recently moved to Australia from the Parish of Sta. Cruz in Davao, Philippines. The two Rogationist priests officially inaugurated this new foundation of the St. Matthew Province in this second diocese in Australia on November 1, 2023. They are also responsible for the pastoral care of the faithful of St. Malachy's Church in Nagambie.
St. Mel's Church was inaugurated by the Scalabrinians in 1970 and is dedicated to Christ the King. In the past, the Daughters of Divine Zeal worked with the parish in Shepparton South for many years until they concentrated their activities in Melbourne.
At present, there are seven Rogationist priests of St. Mathew Province in Australia who minister in two parishes in the Archdiocese of Melbourne and one parish in the Diocese of Sandhurst. The Circumscription arrived in Australia in 2015.
Australia: Nuova presenza nella diocesi di Sandhurst
Mons. Shane Mackinlay, Vescovo di Sandhurst, ha ufficialmente conferito a Padre Rene Ramirez l'incarico di Parroco della Parrocchia di St. Mel a Shepparton South, nello Stato di Victoria, Australia, il 26 novembre 2023, Solennità di Cristo Re dell'Universo. Padre Ruel Desamperado è il viceparroco.
Padre Ramirez è stato il pioniere rogazionista in Australia e prima del suo nuovo incarico è stato parroco della Parrocchia Holy Family di Maidstone, nell'Arcidiocesi di Melbourne, mentre Padre Desamparado si è recentemente trasferito in Australia dalla Parrocchia di Sta. Cruz a Davao, nelle Filippine. I due sacerdoti rogazionisti hanno inaugurato ufficialmente questa nuova fondazione della Provincia San Matteo in questa seconda diocesi australiana il 1° novembre 2023. Sono anche responsabili della cura pastorale dei fedeli della parrocchia di San Malachia a Nagambie.
La chiesa di St. Mel è stata inaugurata dagli Scalabriniani nel 1970 ed è dedicata a Cristo Re. In passato, le Figlie del Divino Zelo hanno collaborato con la parrocchia di Shepparton South per molti anni, finché non hanno concentrato le loro attività a Melbourne.
Attualmente, i sacerdoti rogazionisti della Provincia San Matteo in Austalia sono sette e svolgono il loro ministero in due parrocchie dell'arcidiocesi di Melbourne e in una parrocchia della diocesi di Sandhurst. La Circoscrizione è arrivata in Australia nel 2015.