On the morning of September 9, 2023, the Rogate House community of Dalat welcomed the Rogationists and students from the communities of St. Michael House in Saigon and the Good Shepherd House in Binh Duong, the pastor of the nearby parish, the FDZ sisters, benefactors, neighbors and a group of construction workers for the blessing of the new house in Bao Loc which is under the patronage of St. Anthony of Padua.
The new house is located in Dai Loc, on the outskirts of the city of Bao Loc, which belongs to the diocese of Dalat in Vietnam. Father Joseph Phan Van Thong, the parish priest of Dai Loc parish, was invited by the community to preside over the blessing ceremony of the community's new house, which was held at 11:00 a.m. This new house consists of a small chapel, a living room, 4 bedrooms, a small kitchen and dining room, and a courtyard in front and at the back of the house. It is adjacent to the community's coffee plantation.
After the house blessing ceremony, the community prepared a simple family lunch for more than a hundred guests.
Vietnam: Benedizione della Casa Sant'Antonio di Bao Loc
La mattina del 9 settembre 2023, la comunità della Casa Rogate di Da Lat ha accolto i Rogazionisti e gli studenti delle comunità della Casa San Michele di Saigon e della Casa Buon Pastore di Binh Duong, il parroco della vicina parrocchia, le suore FDZ, i benefattori, i vicini e un gruppo di operai edili per la benedizione della nuova casa di Bao Loc che è sotto il patrocinio di Sant'Antonio di Padova.
La nuova casa si trova a Dai Loc, nella periferia della città di Bao Loc, che appartiene alla diocesi di Dalat in Vietnam. Padre Joseph Phan Van Thong, il parroco della parrocchia di Dai Loc, è stato invitato dalla comunità a presiedere la cerimonia di benedizione della nuova casa della comunità, che si è tenuta alle 11:00. La nuova casa è composta da una piccola cappella, un soggiorno, 4 camere da letto, una piccola cucina e una sala da pranzo e un cortile davanti e dietro la casa. È adiacente alla piantagione di caffè della comunità.
Dopo la cerimonia di benedizione della casa, la comunità ha preparato un semplice pranzo in famiglia per più di cento ospiti.
Commentaires